- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Terv típusa
Óraterv
Szektor
Oktatás
Témakör, tanulási terület
Szociális és kommunikációs készségek
Szakmai tantárgy(ak)
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
Érzelem-, és viselkedésszabályozás, együttműködés, önkifejezés
Módszer, tanulásszervezési
kooperatív tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a gyermekek megismerik egymást, gyakorolják a bemutatkozás, önkifejezés módjait és a közös tevékenységhez szükséges együttműködést, kapcsolódást, valamint megismerkednek a csoportszabályokkal és a keretekkel.
Időtartam
45 perc
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése
- Első interjú a szülőkkel és gyermekekkel, majd online és telefonos kapcsolattartás a szülőkkel;
- Kollégával való egyeztetés, megbeszélés, felkészülés;
- A helyszín és az eszközök előkészítése, berendezése
Az óra / projekt megvalósítása
- Üdvözlés, keretek ismertetése
- Névtanulás
- Bemutatkozás: név + hány éves/milyen csoport/kedvenc játék /ami fontos - adunk példákat, amikből választhatnak
- labdás játék: dobáljuk egymásnak a labdát és mondjuk a saját, illetve a másik nevét
- Szabályok megbeszélése: felrajzolás és aláírás
- Jógagyakorlatok
- Színezős feladat: meglévő színezőt kap mindenki, sorban mondjuk egymást után, hogy mi milyen színű legyen, adjuk át egymásnak a szót
- Ismerkedős játék: vonal két oldalára állni aszerint, hogy ki mit szeret, mi igaz rá - mi mondunk példákat (ovis csoport, testvére van-e, állat van-e, sportol-e stb.)
- Lezáró kör, elköszönés
Értékelési terv
A gyermekek az alkalom végén megfogalmazhatnak visszajelzést, valamint a szülőktől az alkalom után kérünk visszajelzést.