Szociális készségeket fejlesztő csoport – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Oktatás
Témakör, tanulási terület
Szociális és kommunikációs készségek
Szakmai tantárgy(ak)
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
Érzelem-, és viselkedésszabályozás, együttműködés, önkifejezés
Módszer, tanulásszervezési
kooperatív tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
Az óra végére a gyermekek megismerik egymást, gyakorolják a bemutatkozás, önkifejezés módjait és a közös tevékenységhez szükséges együttműködést, kapcsolódást, valamint megismerkednek a csoportszabályokkal és a keretekkel.
Időtartam
45 perc
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése
  • Első interjú a szülőkkel és gyermekekkel, majd online és telefonos kapcsolattartás a szülőkkel;
  • Kollégával való egyeztetés, megbeszélés, felkészülés;
  • A helyszín és az eszközök előkészítése, berendezése
Az óra / projekt megvalósítása
  1. Üdvözlés, keretek ismertetése
  2. Névtanulás
    1. Bemutatkozás: név + hány éves/milyen csoport/kedvenc játék /ami fontos - adunk példákat, amikből választhatnak
    2. labdás játék: dobáljuk egymásnak a labdát és mondjuk a saját, illetve a másik nevét
  3. Szabályok megbeszélése: felrajzolás és aláírás
  4. Jógagyakorlatok
  5. Színezős feladat: meglévő színezőt kap mindenki, sorban mondjuk egymást után, hogy mi milyen színű legyen, adjuk át egymásnak a szót
  6. Ismerkedős játék: vonal két oldalára állni aszerint, hogy ki mit szeret, mi igaz rá - mi mondunk példákat (ovis csoport, testvére van-e, állat van-e, sportol-e stb.)
  7. Lezáró kör, elköszönés
Értékelési terv

A gyermekek az alkalom végén megfogalmazhatnak visszajelzést, valamint a szülőktől az alkalom után kérünk visszajelzést.