Virágkötészeti stílusok – Óraterv

Terv típusa
Projektterv
Szektor
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Témakör, tanulási terület
virágkötészeti stílusok
Szakmai tantárgy(ak)
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
IKT (információ, kommunikáció, technológia)
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Produktivitás és számonkérhetőség
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Vezetés és felelősségvállalás
Fejlesztendő szakmai kompetenciák, készségek
stílusjegyek stabil felismerése, alkalmazása
Módszer, tanulásszervezési
projektalapú tanulás
Tanulási, fejlesztési célok
A diákok képesek lesznek egy-egy készítményről megállapítani milyen stílusban készült.
Fogalmak
virágkötészti stílusok
Szükséges eszközök
számítógép, okostelefon, tankönyv, saját jegyzet
Időtartam
4*45 perc, 1*45 perc (prezentációk)
Óra előtt vagy projekthez kiadott anyagok

Virágkötészet tk. adott oldalai

ppt- tanulási terület

Canva, MindMeister bemutató anyag:

https://dmc.prompt.hu/hu/resources/tools/canva

https://dmc.prompt.hu/hu/resources/tools/mindmeister

 

Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

A diákok önkéntesen alakítanak 4 csapatot. Mindegyik csapat választ egy virágkötészeti stílust, melyet be fog mutatni a többieknek.

A projekmunkához szükséges ismeretek átismétlése.

Az alkalmazások megismerése.

 

Az óra / projekt megvalósítása

Az adott csapatok gondolattérképet készítenek a választott stílusukról. Minden információt feltüntetnek rajta, ami az adott stílus jegyeit, felhasználható növényanyagait, kellékeit tartalmazza.

Hagyományos papír alapú illetve Canva plakát tervezéssel elkészítik az adott stílus bemutatását. (szöveges rész, képek)

Prezentációkat készítenek, melyben bemutatják az elkészült munkákat.

Értékelés

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Canva
Mindmeister
Értékelési terv

Önértékelő kérdőív: https://forms.gle/SH3PDWvfSwkkmBPZ8

Társértekelő kérdőív: https://forms.gle/VGLs86QHFBoSZiED6

Projektértékelő kérdőívek: https://forms.gle/xWGMicYUsy53qLqz7

 

 

 

 

Differenciálás

A csapatmunkában egymást segítik a tanulók, ha szükséges tanári mentorálással.