Water, water everywhere - final – Óraterv

Terv típusa
Óraterv
Szektor
Művészetek és humán tudományok
Témakör, tanulási terület
szókincsbővítés, beszédkészség fejlesztés, környezettudatosság
Évfolyam
Fejlesztendő kompetenciák, készségek
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Módszer, tanulásszervezési
kooperatív tanulás
Közoktatási tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
az óra végére a diákok képesek lesznek megfogalmazni angolul, hogy miért létfontosságú az emberek számára a víz és képesek lesznek javaslatokat megfogalmazni arra vonatkozóan, hogy a hétköznapokban mit tehetünk annak érdekében, hogy ne pazaroljuk a vizet
Szükséges eszközök
okostábla, okostelefon, számítógép
Időtartam
50 perc
Az óra / projekt bevezető része, előkészítése

Az óra bevezető részében a tanár felírja a táblára a "water" kulcsszót és arra kéri a diákokat, hogy gondolkodjanak el a víz fontosságán. Az osztályt négyes csoportokra osztja és munkalapokat oszt ki a "Brainwriting" tevékenységhez. Minden tanuló három olyan tevékenységet kell felírjon a munkalapon szereplő táblázatba amelyhez vízre van szükségünk pl. ivás, főzés, zuhanyozás, fogmosás, mosás, takarítás stb. Miután elkészültek lapot cserélnek az egyik csoporttársukkal és az új lapra újabb három tevékenységet írnak fel. Ezt addig folytatják míg mind a négy lapra írt mind a 4 diák a csoportból. Mindegyik csoport választ egy képviselőt, aki felolvassa a munkájuk összesítését. A leglényegesebb példákat a tanár beírja az okostáblán megnyitott Word Art szófelhő készítő alkalmazásba, hogy összefoglalja a tevékenység kulcsszavait és vizuálisan is rögzítse azokat. 

https://wordart.com/3cwkx8ci95tx/word-art

Az óra / projekt megvalósítása

A diákok maradnak az előzőleg kijelölt négyes csoportokban és az okostábla segítségével megnéznek egy youtube videót a víz fontosságáról majd kvízkérdésekre kell válaszolniuk. A csoport egyik tagja megnyitja a Quizizz kvízt az okostelefonján és a csoporttagok közösen válaszolnak a feltett kérdésekre, ellenőrizve, hogy mennyire figyeltek oda az elhangzott részletekre. 

https://www.youtube.com/watch?v=OCzYdNSJF-k

https://quizizz.com/admin/quiz/635024f4da82aa001d30efeb?source=quiz_share

A következő tevékenység hallgatás utáni szövegértés az osztályban használt tankönyv Going for Gold Upper Intermediate "Water, water everywhere" című leckéje alapján. A diákok figyelmesen meghallgatják a leckéhez tartozó hanganyagot két alkalommal majd a tanár az okostábla segítségével megnyitja az előre elkészített Quizizz kvízt. A csoportok egy-egy okostelefon segítségével megoldják a kvízt, majd az ellenőrzési fázisban csoportonként egy-egy diák az okostáblán is bejelöli a helyes válaszokat és közösen is megbeszélik azokat. 

https://quizizz.com/admin/quiz/6263fa46d7c02d001eb72fab?source=quiz_share

A csoportok utolsó feladatként három-három ötletet kell megfogalmazzanak (People should... / People shouldn't...) arra vonatkozóan, hogy mit kellene és mit nem kellene tennünk annak érdekében, hogy ne pazaroljuk fölöslegesen a vizet. 

Tananyag készítéséhez használt alkalmazás
Quizizz
Wordart
Értékelési terv

A óra utolsó részében a diákok "Társértékelés" formájában értékelik egymás ötleteit és közösen megbeszélik majd eldöntik, hogy melyik csoport fogalmazta meg a leghasznosabb ötleteket és nyelvileg mennyire helyesen fogalmazták meg azokat. Minden csoport pontozza a többi csoport munkáját 1-10 pont között.