- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Terv típusa
Óraterv
Szektor
Mesterséges intelligencia
Témakör, tanulási terület
Aufgaben Vorkenntnisse hervorzurufen
Évfolyam
Fejlesztendő "puha" kompetenciák, készségek
Digitális készségek
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Fejlesztendő szakmai vagy közismereti tantárgyhoz kapcsolódó készségek
idegen nyelv hétköznapi felhasználása
Tanítási, tanulásszervezési módszer
csoportmunka AI-alapú
Közismereti tantárgy(ak)
Tanulási, fejlesztési célok
Az MI hasznosítása az idegen nyelv tanulásban
Szükséges eszközök
számítógép, okostelefon, projektor, internet
Időtartam
45 perc
Bevezető rész, előkészítés
1. Ráhangolódás (5 perc)
- Tanár: rövid köszöntés, óra céljának ismertetése: „Ma a szavainkból dal és illusztráció fog születni AI segítségével.”
- Feladat: A diákok belépnek Mentimeterre, és beírják az előző órákon tanult szavakat.
Megvalósítás részletes tervezése
2. Szókincs aktivizálása – Wordcloud (5 perc)
- A kivetítőn megjelenik a közös szófelhő.
- Tanár: kérdések a diákokhoz: „Melyik szó tetszik nektek a legjobban? Miért?”
3. Mondatalkotás (10 perc)
- Feladat: A diákok 2–3 mondatot alkotnak a felhőben szereplő szavakból.
- Páros munka: diákok megosztják egymással mondataikat.
- ChatGPT ellenőrzés: diákok a mondataikat bemásolják ChatGPT-be, és javíttatják a hibákat.
- Tanári kontroll: a tanár néhány példát közösen átbeszél az osztállyal.
4. Kreatív alkotás – Vers (10 perc)
- Feladat: A diákok kiválasztják legjobb mondataikat, majd ChatGPT-vel verssé alakíttatják őket.
- A tanár felolvassa a közösen választott verset.
5. Multimodális projekt (10–12 perc)
- Suno.com: A diákok vagy a tanár a vers szövegét bemásolja, és zenét generálnak belőle.
- Leonardo AI: A diákok elkészíttetnek egy illusztrációt a dalhoz (pl. borító, plakát).
6. Bemutatás és reflektálás (3–5 perc)
- Meghallgatják a dalt, kivetítik az illusztrációt.
- Rövid beszélgetés: „Mit tanultatok ma? Melyik rész tetszett a legjobban? Hogyan segített az AI az alkotásban?”
Tananyagkészítéshez és az órai munkához használt alkalmazás
Google NotebookLM
Mentimeter
Egyéb, az előző listában nem szereplő digitális eszköz
suno.com
Értékelési terv
kollektív értékelés, csoportos értékelés, önértékelés