Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Oktatás
Thema, Lernbereich
Főnevek
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Nyelvi-nyelvtani jelenségek felismerése, helyesírási szabályok megismerése
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére a diákok képesek lesznek felismerni, csoportosítani a főneveket
Konzepte
főnév, köznév, tulajdonnév
Erforderliche Werkzeuge
tankönyv, munkafüzet, írószer
Dauer
45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Szövegértést fejlesztő gyakorlatok

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Előkészítés:

Tanulók tevékenysége: ülésrend kialakítása, a tanuláshoz szükséges eszközök előkészítése, önellenőrzés

Pedagógus tevékenysége: a tanuláshoz szükséges feltételek megteremtése, szellőztetés, világítás, a tanuláshoz való előkészülés megfigyelése, ellenőrzése

Eszközök: leckefüzet, tankönyv, munkafüzet, íróeszközök

Módszerek: tevékenykedtetés

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Ráhangoló, motiváló, fejlesztő játék:

  • Tanulási képességet fejlesztő játék

Játék neve: Mondd a szót, és ne a színt!

Eszköz: szókártyák

Módszer: játék

  • Házi feladat megbeszélése

Pedagógus - tanulók tevékenysége: feladatonként átbeszélni a házi feladatokat

Eszköz: leckefüzet

Módszer: megbeszélés, tevékenykedtetés

  • Ismeretátadás

Pedagógus tevékenysége: a főnév definíciójának ismertetése, jelentése, főnevek csoportosítása

Tanulók tevékenysége: a főnév jelentésének, jellemzőinek, csoportosításának elsajátítása

Önálló munka

Tanulók tevékenysége: a feladatok önálló megoldása a megbeszéltek szerint a lejegyzett időn belül

Pedagógus tevékenysége: az önálló munka alatt folyamatos ellenőrzés, segítségadás, egyéni/kiscsoportos szükség szerinti segítségnyújtás

Evaluierungsplan

Ellenőrzés, értékelés

Tanulók tevékenysége: a tanulók önellenőrzése, padrend fenntartása a tanulás alatt, tanulási technikák tartása, feladatok befejezése

Pedagógus tevékenysége: az írásbeli munkák folyamatos javítása, ellenőrzése, átadott ismeretek ellenőrzése

Értékelési szempontok: a csoport egészének értékelése, magatartás, feladattartás, feladatmegoldás, munkafegyelem szempontjából, személyre szabott egyéni értékelés, tanulói önreflexió

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Házi feladat meghatározása: főnevek csoportosítása, tulajdonnevek helyesírása munkafüzet szerint

Angehängte Datei