Magyar nyelvtan – lesson / project plan

Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Oktatás
Thema, Lernbereich
Főnevek
Berufsbezogene Fächer
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Produktivitás és számonkérhetőség
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Nyelvi-nyelvtani jelenségek felismerése, helyesírási szabályok megismerése
Unterrichtsmethode
csoportmunka
Lern- und Entwicklungsziele
Az óra végére a diákok képesek lesznek felismerni, csoportosítani a főneveket
Konzepte
főnév, köznév, tulajdonnév
Erforderliche Werkzeuge
tankönyv, munkafüzet, írószer
Dauer
45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Szövegértést fejlesztő gyakorlatok

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Előkészítés:

Tanulók tevékenysége: ülésrend kialakítása, a tanuláshoz szükséges eszközök előkészítése, önellenőrzés

Pedagógus tevékenysége: a tanuláshoz szükséges feltételek megteremtése, szellőztetés, világítás, a tanuláshoz való előkészülés megfigyelése, ellenőrzése

Eszközök: leckefüzet, tankönyv, munkafüzet, íróeszközök

Módszerek: tevékenykedtetés

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Ráhangoló, motiváló, fejlesztő játék:

  • Tanulási képességet fejlesztő játék

Játék neve: Mondd a szót, és ne a színt!

Eszköz: szókártyák

Módszer: játék

  • Házi feladat megbeszélése

Pedagógus - tanulók tevékenysége: feladatonként átbeszélni a házi feladatokat

Eszköz: leckefüzet

Módszer: megbeszélés, tevékenykedtetés

  • Ismeretátadás

Pedagógus tevékenysége: a főnév definíciójának ismertetése, jelentése, főnevek csoportosítása

Tanulók tevékenysége: a főnév jelentésének, jellemzőinek, csoportosításának elsajátítása

Önálló munka

Tanulók tevékenysége: a feladatok önálló megoldása a megbeszéltek szerint a lejegyzett időn belül

Pedagógus tevékenysége: az önálló munka alatt folyamatos ellenőrzés, segítségadás, egyéni/kiscsoportos szükség szerinti segítségnyújtás

Evaluierungsplan

Ellenőrzés, értékelés

Tanulók tevékenysége: a tanulók önellenőrzése, padrend fenntartása a tanulás alatt, tanulási technikák tartása, feladatok befejezése

Pedagógus tevékenysége: az írásbeli munkák folyamatos javítása, ellenőrzése, átadott ismeretek ellenőrzése

Értékelési szempontok: a csoport egészének értékelése, magatartás, feladattartás, feladatmegoldás, munkafegyelem szempontjából, személyre szabott egyéni értékelés, tanulói önreflexió

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Házi feladat meghatározása: főnevek csoportosítása, tulajdonnevek helyesírása munkafüzet szerint

Angehängte Datei