"Beporzók napi" projekt – lesson / project plan

Plantyp
Projektplan
Bereich
Mezőgazdaság, erdészet, halászat és állategészségügy
Thema, Lernbereich
Állattan: méhészet
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Környezeti problémákkal szembeni érzékenység
Unterrichtsmethode
csoportmunka
beszélgetés
szemléltetés
Lern- und Entwicklungsziele
A tanulók környezeti érzékenyítése egy "nem szeretem" állatcsoporttal kapcsolatban
Konzepte
beporzás; beporzó rovarok; darázsgarázs; méhlegelő
Erforderliche Werkzeuge
élelmiszerek, virágzó növény, virágpor, kaptár a tartozékaival, bogárlesők, élő beporzó rovarok, darázsgarázs alapanyagok, virágmagok
Dauer
egy gyakorlati nap (6 tanítási óra)
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

A projekt lebonyolításához közvetlenül nincs szükség előzetesen kiadott anyagokra.

Nagyban megkönnyíti a feldolgozást, ha előzetesen, az elméleti órák keretében tisztázásra kerülnek az alábbi,  növényismerethez kapcsolódó témák:

- virágos növények felépítése;

- virágok, virágzatok típusai;

- virág felépítése.

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

A projekt előkészítését a szükséges anyagok, eszközök és élő növények, állatok beszerzése és begyűjtése jelenti.

Ez a projekt meglehetősen sok és alapos előkészítést igényel ebből a szempontból - alaposan végig kell gondolni, hogy melyik bemutató anyagot hol, hogyan szeretnénk felhasználni; illetve azokat a projekt során viszonylag gyorsan el és át is kell tudni mozgatni!

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

A projekt lebonyolításának az alapvető módja:

kérdés-felvetés - majd arra elméleti válasz megfogalmazása és / vagy gyakorlati feladat végrehajtása.

A felvetett kérdések a projekt során:

  • Mit jelent a beporzás? Hallottatok-e róla?
  • Mi a beporzás jelentősége a növények szempontjából?
  • Hogyan történik a beporzás?
  • Mi a beporzás jelentősége a beporzó rovarok szempontjából? Miért látogatják a beporzó rovarok a virágokat?
  • Mire jó a virágpor?
  • Hogy gyűjtik a méhek a virágport?
  • Miért fontos ez a folyamat az emberek számára?
  • Ismerkedjünk meg (a mézelő méhen kívül) más beporzókkal is!
  • Hogyan élnek a magányos méhek?
  • Mi az a darázsgarázs?
  • Mi az a méhlegelő?

A végrehajtott gyakorlati feladatok a projekt során:

  • Mindenki kap egy virágot. Ismerkedjetek meg vele! Óvatosan nyissátok ketté! Nézzük meg a virág fő részeit!
  • Nézzétek meg, kóstoljátok meg, milyen a méhek által gyűjtött virágpor?
  • Nézzünk át egy teli bevásárló kosarat! Vajon mi maradna benne, ha nem lennének beporzók?!

  • A rovarlesőkben különböző poszméheket és darazsat láttok! Barátkozzunk meg velük! Vegyük szemügyre testfelépítésüket! Beszéljünk róla, milyen fajokat láttok!

  • Ti is tehettek a beporzó rovarokért! Készítsetek darázsgarázst! Mutatok Nektek néhány példát! Milyen anyagok felhasználásával készíthetjük el? Milyen szempontokat kell figyelembe venni az elkészítés során?

  • Ti is tehettek a beporzó rovarokért! Mindenki kap egy zacskó virágmagot! Ezek mind olyan virágok, amelyeket ilyenkor kora tavasszal kell elültetni! Nézzük meg, milyen jelek/ültetési javaslatok vannak a zacskó hátulján.

Verwendete Anwendungen
Redmenta
Google Tanterem
PowerPoint 2016+ videó rögzítés
Evaluierungsplan

A projekt értékelése egyrészt megtörténik:

  • az egyes feladatok végrehajtása során, végén - azonnali, szóbeli visszajelzés formájában;
  • a projekt lebonyolítása után - egy online kérdőív kitöltésével.

A kérdőív visszajelzést ad a diákok vonatkozásában az elsajátított tudásanyaggal, az érzékenyítés eredményével kapcsolatban, és a projektet lebonyolítók számára az egyes feladatok népszerűségével kapcsolatban is.

Differenzierung

A projekt lebonyolítása során vannak egyéni (pl: virág elemzés, virágpor kóstolás) és csoportos feladatok (pl.: bevásárló kosár elemzése, darázsgarázs készítése).

A csoportos feladatok végrehajtása heterogén csoportokban a legszerencsésebb, egyéb differenciálásra nincs szükség!

Hausaufgabe, Projektaufgabe

Az ellenőrző / visszajelző kérdőív kitöltése.

Szorgalmi feladat lehet otthon, saját darázsgarázs elkészitése, amit külön is díjazhatunk.