Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Pedagógia, oktatás
Thema, Lernbereich
daily routine_napi rutin
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Digitális készségek
Kommunikáció és együttműködés
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
szókincsfrissítés-bővítés, beszédkészség, köznyelvi kifejezések, AI használata nyelvtanuláshoz
Unterrichtsmethode
csoport és pármunka
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
az óra végére folyékonyabban, ok-okozati összefüggések keretében, személyessé téve tud beszélni egy elsőre unalmasnak hitt témáról
Konzepte
a témánkba vágó köznapi + vizsgatémakör célú bifunkcionális szókincs
Erforderliche Werkzeuge
mobil telefon, talking cards, bingo card grid, A4 lapok, időzítő, tanári laptop
Dauer
40-45 perc
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien
  1. daily routine_ phrasal verbs
    https://www.youtube.com/watch?v=NxyITVv_qbE

    2. for critical thinking: The choice_short animation

    https://www.youtube.com/watch?v=_HEnohs6yYw&list=PL-8yg2KuuVUgefO_MbgweF3_qsh7OslNS
Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Az órafelállás/formátum ismertetése, állomások kihelyezése
Csapatok kijelölése
Idővallum és célok tisztázása
felmerülő kérdések átfutása (de ismerik már a formátumot)

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Állomás 1:
(direkt magas a szám, hogy muszáj legyen a részletekbe is belegondolniuk, ettől lesz életszerűbb a felkelek-iskolába megyek- hazajövök körnél)
20db ige addig, amíg ébredéstől be nem lép az épületbe. (10-hez csapódjon okozati háttér"BECAUSE) közlékenységet és analizásó készséget javítja


Állomás 2:
"How to" Top 6-7  tips to have a disaster of a day"
(anti -tanács, hogyan legyünk biztosak, hogy katasztrofális lesz a napunk. Humor erejét alkalmazva, top tips pedig trendy, ütős, gyors)

Állomás 3:
-"How to" Top 6-7 tips to have a solid, good day. include detailed WHYs) =problem solving (ok-okozati összefüggések, analizálás csapatban)
proceed to: 
-AI task_ Ask an AI (chat gpt) to enhance your tips,+ make it funny and rhyme)
- 3+2: keep 3, ditch 2 out of the AI generated ones, and explain why you chose so


Állomás 4: beszédkészség mellett a kapcsolódás fontossága (frissen bejövő kilencedikes csoport)
jól ismert 3+2 struktúrában hasonlóságokat és különbségeket találni egymás rutinában
compare YOUR OWN INDIVIDUAL routines and find 3 similar vs 2 different "items"

Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Andere
you tube
Evaluierungsplan

Ha nem is könyvszerű, de igazából fejlesztő értékelésre hasonlító feedback. Óra típusa: "kommunikáció" tantárgy, így ugyanyannyira van hangsúly a szókincsbővítésen, mint a soft skillek: kommunikációs készségek, belső blokkok javításán. Mint mindig, körbejárkálok, esetleg segítő kérdéseket teszek fel

Differenzierung
  1. csapatmunka lehetővé teszi mind az introvertált, mint az extrovertált diákok közreműködését
  2. AI feladattal nem ők készítik a fő outputot itt, hanem AI emeli őket magasabbra
  3. Talkig card feladatnál A2 es B2 jellegű kérdésekből választhat
Hausaufgabe, Projektaufgabe

Állomás 1:

25db ige addig, amíg ébredéstől be nem lép az épületbe (ebből 10 db because-zal folytatódjon)

Állomás 2:
"Daily routine edition: How to" Top 6-7  tips to have a disaster of a day"

Állomás 3:
-"How to" Top 6-7 tips to have a solid, good day. include detailed WHYs) 
-AI task_ Ask an AI (chat gpt) to enhance your tips,+ make it funny and rhyme)
- 3+2: keep 3, ditch 2 out of the AI generated ones, and explain why you chose so

Állomás 4:
3+2
compare YOUR OWN INDIVIDUAL routines and find 3 similar vs 2 different "items"
Állomás 5:
Talkig cards (könyvnél érdekesebb, mélyebb kérdések by chat gpt)
 

  • Describe a time when an unexpected problem disrupted your routine.
  • How do you adjust your schedule when you know it will be a high-pressure day?
  • Which part of your morning is most time-consuming, and how could you streamline it?
  • What is one habit you want to eliminate? What would you replace it with?