Occupation – piani di lezione e project task completati

Tipologia di piano
Piano di lezione
Settore
Oktatás
Argomento / Materia
A munka világa
Materie tecniche/professionali
Competenze e abilità da sviluppare
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Társadalmi és kultúrák közötti készségek
Competenze e abilità professionali da sviluppare
kommunikációs készség, szókincs fejlesztés, íráskészség
Metodo didattico
csoportmunka
Materie di interesse generale
Obiettivi di apprendimento
A tanóra során a tanulók feldolgozzák a munka világa témakört. A feladatok elvégzésével fejlesztik szókincsüket az adott témakörben. Az óra végére képesek lesznek önállóan összefüggő gondolatokat megosztani a feltett kérdésekre vonatkozóan.
Concetti
hivatalos levél formai követelményeink gyakorlása
Strumenti necessari
Projektor, Solutions Pre-intermediate (3rd edt) tankönyv és munkafüzet, füzet, szótár füzet
Durata
45 perc
Materials to be shared before the lesson/project task

5. vizsgatétel
Work

My dream is to become an archeologist or an Egyptologist. I’d like to study ancient Egyptian history and culture: the Pyramids - the tombs of the pharaohs. I’d like to take part in excavations. To become an archeologist, you have to go on to higher education and gain a university degree. Although I am still a student, I have some kind of work experience. I have had several summer jobs. There are a lot of job opportunities for students in the summer. For example, we can hand out flyers, sell ice-cream, pick fruit and vegetables, deliver newspapers, or work at fast food restaurants or in supermarkets. The advantages of working in the summer are that you can earn a little extra spending money, and you have a chance to gain real world experience and work experience. You can also learn a little bit about time and money management. The disadvantage is that you miss all of the summer fun - you can’t meet your friends, you can’t have a lie-in, you have to get up early even in the summer. Last summer I handed out flyers for a new café at the local shopping centre. I worked four hours a day. I tried to persuade passers-by to have a cup of coffee there. I liked this job. It was never boring and I met a lot of interesting people. 

Introduzione e preparazione della lezione / project task

Az előző órán kiadott tétel feldolgozása.

Realizzazione della lezione / project task

Bevezetés: az 5-ös számú vizsgatétel feldolgozása

  1. feladat: képleírási gyakorlat a tankönyv 52. oldalán található képek segítségével.
  2. feladat: hallás utáni értés: tk. 52/4, majd az ismeretlen kifejezések kigyűjtése, lefordítása
  3.  feladat: work activities: párosítás mf. 52/2
  4. feladat: frontális munkában a kivetített hivatalos levél formai követelményeinek áttekintése, a legfontosabb kifejezések kigyűjtése, használatára vonatkozó szabályok megfigyelése

  1. feladat: gap filling. A hiányzó elemek visszaillesztése a hivatalos levélbe.

Programma di valutazione

Óra végi szóbeli értékelés.

Compiti a casa, project task

Álláshirdetésre való jelentkező levél megfogalmazása 80-100 szó terjedelemben a megtanult szabályok figyelembevételével.