Plantyp
Unterrichtsplan
Bereich
Mesterséges intelligencia
Thema, Lernbereich
német
Klasse
Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
Digitális készségek
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Berufliche Kompetenzen, zu entwickelnde Fähigkeiten
hallott szöveg értése, kommunikáció, szókincsbővítés és -használat, nyelvtan
Unterrichtsmethode
Felfedezéses tanulás. fordított tanterem
Felfedezéses tanulás. Interaktív digitális tananyag. Egyéni munka Podcast-alapú tanulás.
Allgemeine(s) Fach,Fächer
Lern- und Entwicklungsziele
A diákok képesek lesznek kommunkálni az adott témáról, bővül a szókincsük
Erforderliche Werkzeuge
számítógép/laptop, okostelefon, projektor,
Dauer
1 óra
Vorab veröffentlichte Projektmaterialien

Előre kiadott anyagok - NotebookLM video

Ez egy 3 perces, Szombathely legfőbb nevezetességeit és történetét bemutató videó, melyet a tanulók előre megkapnak az előző órán (Classroom), hogy felkészülhessenek önállóan a Fordított osztályterem módszerrel. https://notebooklm.google.com/notebook/e0dd9b0c-c5ae-4e1c-a7e8-1415e446bb15

Einführungsteil und Vorbereitung des Unterrichts- / Projektplans

Ráhangolodás (5 perc)

  • Tanári kérdések beszélgetésindítónak az otthon megtekintett videó alapján (5 kérdés - 5 válasz):
    • Wie alt ist Szombathely?
    • Wann und von wem wurde diese Stadt gegründet? Was war der Name?
    • Was für eine Katastrophe passierte?
    • Wer war der Bischof 1777?
    • Welche bekannte Orte kennen wir in dieser Stadt?

      Tábla: kulcsszavak gyűjtése (pl. r Kaiser, gründen, s Erdbeben, r Bischof, r Ruinengarten.).

Umsetzung des Unterrichts / Projektplans

Videó megtekintése (8 perc)

  • Rövid német nyelvű videó Szombathelyről (YouTube: Ungarn Sightseeing – Besuch in Szombathely).https://www.youtube.com/watch?v=rn3UmnjIlgI&t=81s - a videót kétszer hallgatjuk meg
  • Előtte: szókincs előkészítése előregyártott szókártyákkal (e Grenze, r Einwohner, e Sehenswürdigkeit, stark belebt, s Museum, e Kirche, touristische Attraktion).

     

  • Hallott szövegértési kérdések németül feladatlapon a videóhoz . 

Welche Sehenswürdigkeiten hast du im Video gesehen?

Wo liegt Szombathely?

Wie viele Einwohner leben in dieser Stadt? 

Wo befindet sich die Universität?

 

 Szombathely története és nevezetességei (10 perc)

  • Tanári bemutató  (Gamma- PowerPoint): Az eddig tanultak, hallottak bővítése, elmélyítése, összefoglalása

    Pármunka szóban (5 Perc)

  • Minden pár választ egy híres személyt a  3 bemutatott közül (M. Hefele, J. Szily, Gy. Éhen), és készítenek egy villáminterjút (riporter+híres személy).

     QR kódos játék (4 perc)

  • A Gamma prezentáció utolsó oldalán található egy QR kód, amelyet a tanulók a mobiltelefonjuk segítségével leolvasnak és megnyitják a linket. Ott további információkat találnak Szent Mártonról

 

 Nyelvtan: Lokaladverbien (9 perc)  

Magyarázat és példák: a helyhatározók helyes használatáról

  • Hier/dort  sehen Sie das Savaria Museum.
  • Im Stadtzentrum befindet sich eine Kirche.
  • Szombathely liegt in Westungarn.
  • Im Westen der Stadt finden wir das Theater.
  • Die Touristen spazieren in der Innenstadt.
  • Am Rande der Stadt/Stadtrand gibt es viele Grünanlagen.
  • Feladat:
    • Wordwall kvízfeladat  - https://wordwall.net/hu/resource/96895009/n%c3%a9vtelen1

Házi feladat:  (1 perc)

Einen Blog oder ein Prospekt über Szombathely schreiben –  circa 100-120 Wörter. 

Lezárás – Reflexió (3 perc) - Mi volt ma új számotokra? Hogy érezted magad? - 3 színes papírlap a táblán (piros: nehéz volt, sárga: közepes, zöld: könnyű/élvezetes), és a diákok ragasztanak cetlit rá a végén.

Verwendete Anwendungen
ChatGPT
Gemini
Andere
gamma, NotebookLM, wordwall
Evaluierungsplan

A ráhangolódásnál a tanulók visszajelzést kapnak a kérdések megválaszolása után.

A hallott szöveg értésénél is értékelés történik pontozás alapján.

A wordwall  automatikusan kiértekeli a feladatot. 

Differenzierung

A Fordított osztályterem módszerrel minden tanuló a saját képességeinek megfelelően, saját tempójában készülhet fel a videós 

feladatból, akár többszöri meghallgatással,.