Viselettörténeti kiállítás tervezés – lesson / project plan

Vrsta učne ure/projektnega načrta
načrt lekcije
Sector
Művészetek és humán tudományok
Tema, učno področje
Kiállításrendezés
Poklicni predmet(i)
Razred
Kompetence/spretnosti, ki jih je treba razviti
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Strokovne kompetence in spretnosti, ki jih je treba razviti
Térlátás, innovatív kreativitás, együttműködés, design gondolkodás, prezentáció, kommunikáció fejlesztés
Metoda poučevanja
csoportmunka
projektalapú tanulás
Cilji učenja in razvoja
Az óra végén elkészítik egy viselettörténeti kiállítás tervét, melyet prezentálni is képesek
Koncepti
Tevezés, méretarány, viselettörténet, kiállítási rendszerek, arculat
Potrebna orodja
Laptop, okostelefon, papír, színes technika
Trajanje
3 órablokk
Gradiva, ki se izdajo pred poukom ali za projekt
Uvodni del učne ure / Priprave na projekt
  • Csoportok kialakítása 
  • Creative Commons Search
  • Pinterest gyűjtés
  • prezi vetítése a 60-as, 70-es évek stílusának, férfi, női viseletének bemutatása.
  • Bubbl.us alkalmazásban gondolati térkép lekészítése, ötletek rendszerezése, a munkafolyamat rögzítése.

 

Izvajanje učne ure/projekta
  • Brainstorming
  • Creative Commons Search gyűjtés alapján moodboard készítés
  • Az alaprajz és a stílusjegyek alapján a tér beosztása, elválasztó vonalak kijelölése.
  • Illusztrátorban a kiállítás design elemeinek megtervezése, arculatának kialakítása.
  • A posztamensek, vitrinek, babák elhelyezkedésének meghatározása, a bemutatndó ruhák kihelyezésének megtervezése.
  • A kiállítás információs rendszerének koncepciójának kialalkítása az arculai jegyek felhasználásával. 
  • Vázaltok készítése
  • A tervek elkészítése Photoshop, Illusztrátor, 3D STUDIO MAX segítségével
  • Prezi összeállítása a tervek bemutatásához
Digitalne naprave, ki se uporabljajo za ustvarjanje lastne vsebine
Bubbl.us
Adobe Illustrator
Prezi
Drugo orodje, ki ni vključeno v prejšnji seznam
Photoshop, 3D STUDIO MAX
Načrt vrednotenja

A tervek és a prezentáció szövegesen, írásban történik a gyakorlati munka értékelésének szempontjai szerint. Az ötlet és a megvalósítás összhangja, a megfelelő módszerek megtalálása, alkalmazása az előre megadott szempontrendszer alkalmazásával. 

Diferenciacija

A differenciálás a feladat ismertetésével kezdődik: személyes beszélgetés, inspirálás, segítségnyújtás. A csoportok kialakítása során a csoporttagok képességeinek kiegyenlítődése a különböző kompetenciák megléte, vagy hiánya figyelembe vételével.

Az értékelés folyamán figyelembe kell venni a csoport tagjainak az önmagához és képességéhez, tehetségéhez mért elért eredményt és az ötlet formálása során a végeredmény elérésének útját.

 

 

 

Domača naloga, projektna naloga

A csapatok munkatervet, gondolati térképet készítenek (bubbl). A csoport tagok meghatározzák, hogy ki, melyik munkafolyamért felelős és a határidőket. Ezáltal követhetőbb a feladatrészek elkészülése, az eredmény (tervek) minősége a munakfolyamat fázisainak tükrében.