Viselettörténeti kiállítás tervezés – lesson / project plan

Type of lesson / project plan
Lesson plan
Sector
Művészetek és humán tudományok
Topic, learning area
Kiállításrendezés
Vocational subject(s)
Competencies, skills to be developed
Kommunikáció és együttműködés
Kreativitás és innováció
Kritikus gondolkodás és problémamegoldás
Rugalmasság és alkalmazkodókészség
Professional competencies, skills to be developed
Térlátás, innovatív kreativitás, együttműködés, design gondolkodás, prezentáció, kommunikáció fejlesztés
Teaching method
csoportmunka
projektalapú tanulás
Learning and development goals
Az óra végén elkészítik egy viselettörténeti kiállítás tervét, melyet prezentálni is képesek
Concepts
Tevezés, méretarány, viselettörténet, kiállítási rendszerek, arculat
Required tools
Laptop, okostelefon, papír, színes technika
Duration
3 órablokk
Materials released before class or for a project
Introductory part and preparation of the lesson / project plan
  • Csoportok kialakítása 
  • Creative Commons Search
  • Pinterest gyűjtés
  • prezi vetítése a 60-as, 70-es évek stílusának, férfi, női viseletének bemutatása.
  • Bubbl.us alkalmazásban gondolati térkép lekészítése, ötletek rendszerezése, a munkafolyamat rögzítése.

 

Implementation of the lesson / project plan
  • Brainstorming
  • Creative Commons Search gyűjtés alapján moodboard készítés
  • Az alaprajz és a stílusjegyek alapján a tér beosztása, elválasztó vonalak kijelölése.
  • Illusztrátorban a kiállítás design elemeinek megtervezése, arculatának kialakítása.
  • A posztamensek, vitrinek, babák elhelyezkedésének meghatározása, a bemutatndó ruhák kihelyezésének megtervezése.
  • A kiállítás információs rendszerének koncepciójának kialalkítása az arculai jegyek felhasználásával. 
  • Vázaltok készítése
  • A tervek elkészítése Photoshop, Illusztrátor, 3D STUDIO MAX segítségével
  • Prezi összeállítása a tervek bemutatásához
Used digital devices
Bubbl.us
Adobe Illustrator
Prezi
Other
Photoshop, 3D STUDIO MAX
Evaluation plan

A tervek és a prezentáció szövegesen, írásban történik a gyakorlati munka értékelésének szempontjai szerint. Az ötlet és a megvalósítás összhangja, a megfelelő módszerek megtalálása, alkalmazása az előre megadott szempontrendszer alkalmazásával. 

Differentiation

A differenciálás a feladat ismertetésével kezdődik: személyes beszélgetés, inspirálás, segítségnyújtás. A csoportok kialakítása során a csoporttagok képességeinek kiegyenlítődése a különböző kompetenciák megléte, vagy hiánya figyelembe vételével.

Az értékelés folyamán figyelembe kell venni a csoport tagjainak az önmagához és képességéhez, tehetségéhez mért elért eredményt és az ötlet formálása során a végeredmény elérésének útját.

 

 

 

Homework, project task

A csapatok munkatervet, gondolati térképet készítenek (bubbl). A csoport tagok meghatározzák, hogy ki, melyik munkafolyamért felelős és a határidőket. Ezáltal követhetőbb a feladatrészek elkészülése, az eredmény (tervek) minősége a munakfolyamat fázisainak tükrében.